جستجو
Persian
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
دسته‌بندی ها
همه پست های وبلاگ

نحوه انتخاب HMI

نحوه انتخاب HMI

 

HMI ابزاری ارزشمند است که توسط اپراتورها و مهندسان سراسر دنیا برای تجسم و نظارت بر یک فرآیند، فراهم کردن اهداف کنترلی ، تنظیمات ، اجرای برنامه ها  و عیب یابی مشکلات از طریق روندها ، هشدارها و رویدادها استفاده می شود.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

- چه ویژگی های را باید هنگام انتخاب HMI در نظر گرفت؟

- تفاوت در انواع پانل های HMI که توسط تولید کنندگان برتر ارائه می شود چیست؟

- نحوه تعیین اینکه کدام صفحه HMI برای پروژه من بهترین است؟

پنل HMI چیست؟

HMI مخفف Human Machine Interface است. همانطور که از اختصار مشخص است ، این پانل ها یک رابط بصری بین ماشین ها ، تجهیزات و فرآیند و اپراتور یا مهندس فراهم می کنند.

اکثر نیروگاه ها از چندین پانل HMI در مکانهایی که برای اپراتور مناسب است استفاده می کنند و هر یک از آنها برای ارائه داده های مورد نیاز اپراتور در آن مکان پیکربندی شده است.

چگونه بهترین پنل HMI را انتخاب کنیم

من می خواهم یک پانل HMI انتخاب کنم که مناسب پروژه من باشد. چگونه می توان بهترین پنل HMI را انتخاب کرد؟

ویژگی های یک صفحه HMI

1) اندازه نمایشگر

اولین نکته اندازه صفحه نمایش است. آیا من به پنلی نیاز دارم که صفحه کوچکی داشته باشد ، مثل 3 یا 4 اینچ مورب یا صفحه بزرگتری مانند 15 یا 21 اینچ؟ پنل های HMI در همه اندازه ها وجود دارند ، به طور معمول از 3 اینچ تا 25 اینچ.

2) صفحه لمسی؟

آیا صفحه لمسی می خواهم؟ صفحه های لمسی راحت هستند و امکان پاسخگویی سریع را دارند اما نسبت به مدلهای دارای فقط کلیدهای جهت دار و گران قیمت گران ترند.

3) رنگی یا تک رنگ؟

آیا به رنگ نیاز دارم یا تک رنگ؟ پانل های HMI رنگی واضح هستند و اجازه می دهند وضعیت به راحتی با رنگ نشان داده شود ، اما واحدهای تک رنگ برای نشان دادن مقدار کمی داده ، مانند بازخورد سرعت یا زمان باقیمانده در یک گروه ، هزینه کمتری دارند و بسیار کارآمد هستند.

4) وضوح تصویر یا رزولوشن

برای نمایش جزئیات شی گرافیکی یا اجازه نمایش بسیاری از اشیا در همان صفحه ، به چه وضوح صفحه ای نیاز است؟

5) نصب

در مورد نحوه نصب چطور؟ آیا HMI باید به صورت همسطح در صفحه ای سوار شود؟ یا روی پایه؟ یا دستی و قابل حمل باشد؟

6) درجه حفاظت

اچ ام ای به چه نوع محافظتی نیاز دارد؟ IP67 برای محافظت در برابر پاشیدن مایعات یا نصب در فضای باز؟

7) رابط ها

به چه رابط هایی نیاز دارم؟ اترنت Ethernet؟ پروفینت Profinet ؟ پورت سریال برای ابزار آزمایشگاهی ، اسکنرهای RFI یا بارکد خوانها؟ و آیا به چندین نوع رابط نیاز دارم؟

8) نیاز به نرم افزار

نیازهای نرم افزاری من چیست؟ آیا برای دسترسی به داده های کنترل کننده های خود به OPC یا درایور خاصی نیاز دارم؟

9) برنامه سفارشی؟

آیا برای پشتیبانی از فرآیند هایی مانند نرم افزار بارکدخوان یا رابط های برنامه موجودی ، لازم است برنامه های سفارشیcustom program  را در ترمینال HMI اجرا کنم؟

 

10) از ویندوز پشتیبانی می کند؟

آیا HMI نیاز به پشتیبانی از سیتم عامل ویندوز را دارد ، یا سیتم عامل HMI فروشنده کافی است؟

 نمونه های برنامه HMI Panel

مثال 1) HMI با ویژگی های کامل

اکنون من برای چندین سناریو مختلف به پانل های HMI نگاه خواهم کرد. بگذارید بگوییم من به یک پنل HMI نیاز دارم که حداقل دارای صفحه لمسی 12 اینچی باشد اما می تواند به طور یکپارچه با سایر پنل های HMI در اندازه های مختلف مقیاس بندی کند.

من همچنین می خواهم بتوانم از داخل نرم افزار Siemens TIA Portal گرافیک مبتنی بر HTML ایجاد کنم و به راحتی با برنامه های موجود S7-1500 خود ادغام شوم.

من به امنیت شبکه داخلی پنل و پشتیبان گیری خودکار برنامه نیاز دارم. پنل HMI باید عملکرد بالایی داشته باشد و دارای گرافیک روشن و واضح باشد. من باید پانل را با استفاده از Profinet به شبکه وصل کنم.

بهترین پنل برای پاسخگویی به این شرایط چیست؟ من می بینم که سری جدید پانل راحتی معماری متحد زیمنس HMI دقیقاً می تواند نیازهای من را برآورده کند.

من فکر می کنم MTP 1200 پنل HMI مناسب برای این برنامه است. حتی بیشتر ، برنامه های نوشته شده برای پانل HMI را می توان بدون تغییر در صفحه های MPT در اندازه های مختلف استفاده کرد.

مثال 2) HMI پایه

اما اگر نیازهای من اساسی تر و بودجه من تنگ باشد ، چه می شود؟ اگر نگرانی اصلی من ادغام با پورتال TIA زیمنس است ، پانل HMI پایه KTP 1200 همان چیزی است که من نیاز دارم. نه به اندازه MTP 1200 پیشرفته ، اما همچنان مانند پنل های Unified Architecture HMI قدرتمند ، سریع و قابل تنظیم است.

پانل های پایه KTP دارای قیمت ارزشی هستند اما هنوز هم ناهموار بوده و دارای ویژگی های عملکردی بسیار خوبی هستند.

مثال 3) HMI با شبکه وایرلس

فرض کنید من یک HMI در مزرعه مخزن دارم و یک پنل HMI می خواهم که بتواند به طور بی سیم با کنترل کننده من ارتباط برقرار کند. از کدام HMI می توانم برای رفع این نیاز استفاده کنم؟

Maple Systems دارای یک پانل ناهموار و همه کاره HMI در محفظه ای با درجه IP65 با اتصال Wi-Fi است.

HMI 5103L دارای صفحه نمایش لمسی 10 اینچی ، نمایشگر LCD روشن است و برای امنیت و راحتی می تواند 24 ولت DC کار کند. این HMI مناسب برای نظارت بر سطح مخازن و سایر حسگرها و تجهیزات مزرعه مخزن موجود در این زمینه است.

مثال 4) اتصال اترنت I / P

اگر بخواهم HMI خود را به شبکه Ethernet / IP متصل کنم ، همان کاری که برای Rockwell Automation PLC انجام می دهم و دستگاهی مانند بارکدخوان را برای سیستم توزین و توزیع متصل کنم؟

پاسخ ممکن است برای انتخاب یک مدل استاندارد PanelView Plus 7 با نمایشگر 9 اینچی برای نظارت بر روند توزین باشد.

اگر من همین نیاز را داشته باشم اما برای استفاده در محیط اتاق تمیز ، مانند کارخانه داروسازی ، به یک پنل کاملاً سازگار نیاز داشته باشم ، می توانم مدل عملکرد فولاد ضد زنگ PanelView Plus 7 را انتخاب کنم.

و اگر من نیاز به کار در یک محیط خطرناک را داشته باشم ، مدل ArmorView Plus7 با محفظه ای با درجه IP66 که نیازی به نصب در یک پنل نیست ، یک انتخاب عالی است. هر یک از این ترمینال ها برای قابلیت اطمینان و عملکرد از یک توپولوژی شبکه اترنت حلقه متحمل در برابر خطا پشتیبانی می کنند.

خلاصه

در این مقاله ، من برخی از رایج ترین ویژگی های پانل های HMI ، از اندازه گرفته تا امکانات رابط ، و همچنین انواع طرح های پانل از تولید کنندگان برتر را به شما نشان داده ام.

بنابراین ، با وجود همه ویژگی های جالب ، انواع رابط ها و گزینه های نرم افزاری ، بهترین صفحه HMI برای برنامه شما واقعاً چیست؟ پاسخ پاسخی است که متناسب با نیاز و بودجه شماست!

اگر در مورد انتخاب پانل HMI مناسب برای برنامه خود سوالی دارید ، آنها را در بخش نظرات اضافه کنید و مهندسان اتوماسیون ما با سالها تجربه شما را با یک پاسخ دقیق غافلگیر می کنند.

همچنین ، اگر می خواهید یکی از پانل های HMI مارا را مرور یا سفارش دهید ، می توانید وب سایت ما را در https://fanimarket.com/hmi  بررسی کنید.

نظرات
یک نظر بنویسید: بستن