جستجو
Persian
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
دسته‌بندی ها
همه پست های وبلاگ

آشنایی با اکچویتور یا جک بیمارستانی و سایر کاربردهای آن

آشنایی با اکچویتور یا جک بیمارستانی و سایر کاربردهای آن

جک تخت بیمارستان یا اکچویتور الکترومکانیکی برای تنظیم ارتفاع تخت بیمارستان استفاده می‌شود. این دستگاه، توسط بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مراکز بهداشتی به منظور ارائه مراقبت بهتر و راحتی بیشتر بیماران استفاده می‌شود. تنظیم ارتفاع تخت بیمارستان از طریق استفاده از جک تخت بیمارستان به پرستاران و کادر درمانی کمک می‌کند تا بیماران را در وضعیت مناسب برای انجام مراقبت‌ها و درمان‌های لازم قرار دهند.

جک برقی یا جک موتور خطی یا جک خطی یا اکچویتور الکترومکانیکی همان اکچویتور خطی برقی است. اکچویتور خطی یا جک خطی نوعی محرک است که حرکت چرخشی در موتورها را به حرکت فشار / کشش خطی یا مستقیم تبدیل می کند. محرک های خطی برای کاربردهای مختلفی شامل کج کردن ، بلند کردن ، کشیدن یا فشار دادن که تا صدها کیلوگرم نیرو نیاز است ایده آل هستند. در صورت نیاز به حرکتی ساده ، ایمن و تمیز با دقت کافی و کنترل حرکت روان ، جک خطی برقی اغلب راه حل ارجح هستند.

جک برقی و یا عملگرهای خطی در ماشین آلات و اتوماسیون صنعتی، ماشین های ابزار، لوازم جانبی کامپیوتر مانند هارد دیسک ها و پرینترها، سیستم های بسته بندی، مونتاژ، سازندگان الکترونیک، ذخیره سازی داده، پروسه لیزر و تست و بازرسی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا می‌توان ازکاربردهای جک تخت بیمارستان چیست؟

 

1. تغییر ارتفاع تخت: با استفاده از جک تخت بیمارستان، می توان ارتفاع تخت بیمارستان را تنظیم کرده و بیمار را در وضعیت مطلوب قرار داد. این امر به پرستاران و کادر درمانی کمک می‌کند تا بیمار را به ارتفاعی مناسب برای انجام فرآیندهای درمانی مانند تغییر پوشش، تزریق دارو و انجام آزمایش‌های تشخیصی قرار دهند. همچنین، با تنظیم ارتفاع تخت بیمارستان، تنش و فشار روی بدن بیمار کاهش می‌یابد و احتمال تشکیل زخم فشاری کاهش می‌یابد.

اکچویتور یا جک بیمارستانی
 

2. تسهیل در حرکت بیمار: جک تخت بیمارستان به پرستاران و کادر درمانی امکان می‌دهد تا بیمار را به سادگی و با کمترین تلاش وارد تخت بیمارستان کنند یا از آن خارج کنند. این امر برای بیمارانی که دارای محدودیت حرکتی هستند یا نیاز به کمک دارند، بسیار مهم است. همچنین، حرکت تخت بیمارستان به شکل صحیح و با استفاده از جک تخت بیمارستان می‌تواند خطراتی مانند افتادن بیمار را کاهش دهد.

 

3. راحتی بیمار: تنظیم ارتفاع تخت بیمارستان باعث افزایش راحتی بیمار می‌شود. برای برخی بیماران، مثلاً بیمارانی که برای مدت طولانی باید در تخت بخوابند، امکان تغییر وضعیت بدن برای جلوگیری از آلام و ناراحتی مهم است. با استفاده از جک تخت بیمارستان، بیماران می‌توانند ارتفاع تختکاربرد جک تخت بیمارستان یا اکچویتور الکترومکانیکی شامل تنظیم ارتفاع تخت برای بیماران است. این دستگاه‌ها به کادر درمانی کمک می‌کنند تا ارتفاع تخت را بصورت الکترومکانیکی تغییر داده یا تنظیم کنند.

در زمان خرید جک تخت بیمارستان باید چه نکاتی را رعایت کرد:

 

عموما برای خرید جک‌هایی با این اندازه و کاربرد به صورت آنلاین باید به نکات و مواردی که در زیر اشاره می‌کنیم، دقت کنیم. مشاوره از فروشنده محصول قدم اساسی و مهمی در خرید این جک است. بعد از آن دانستن مواردی همچون برند، کشور سازنده، قطر پیستون (mm)، حداکثر سرعت خطی (mm/sec)، حداکثر لقی (mm)، ولتاژ ورودی، درجه حفاظت IP، قطر سیلندر (mm)، قطر پیچ ماردون (mm)، برگشت سریع بصورت دستی ، طول کورس (cm)، حداکثر نیروی فشاری (N)، حداکثر نیروی کششی (N)، سرعت بی باری (mm/s)، سرعت بار کامل (mm/s)، طول کابل، جهت نصب موتور، نوع موتور، نوع فیش، حداکثر نیروی قفل شوندگی (N)، تعداد موتور، نیروی قابل تحمل (N)، سرعت حرکت (mm/s)، چرخه کارکرد نقش کلیدی در خرید این محصول صنعتی دارد.

انواع تخت‌های بیمارستانی

 

تخت های بیمارستانی را می‌توان براساس امکان تغییر وضعیت بخش‌های مختلف آن، در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار داد. این دسته‌بندی شامل تخت‌های مکانیکی تک شکن، دوشکن، سه شکن و سه شکن تنظیم ارتفاع است. براساس نیاز و وخامت حال بیمار، بایستی یکی از این انواع تخت‌ها را انتخاب کنیم. تخت‌های برقی نیز بر اساس نوع شکن تخت، به سه دسته تخت دوشکن، سه شکن تنظیم ارتفاع، چهارشکن ترنت دار و تخت برقی صندلی شو تقسیم می‌شوند. مهم است به‌یاد داشته باشیم که هر چه تعداد شکن و موتور تخت بیشتر باشد، راحتی بیمار نیز بیشتر خواهد بود.

 
اطلاعات بیشتر

خرید جک بیمارستانی از فروشگاه فنی مارکت.

اصول کار جک برقی

 

معمولاً، جک‌ها در زمان شروع کار دارای حرکت چرخشی هستند، اما این حرکت تنها جهتی برای ورود و خروج نیرو ایجاد نمی‌کند. بنابراین، باید این حرکت چرخشی به حرکت فشاری و کششی تبدیل شود. جک خطی، یک نوع محرک است که حرکت چرخشی موتور را به حرکت خطی یا مستقیم فشار و کشش تبدیل می‌کند. جک خطی در کاربردهایی مانند اعمال فشار تا صدها کیلوگرم نیرو، بلند کردن وزنه، کشیدن یا فشار دادن کاربرد دارد.

مکانیزم محرک‌های خطی به این صورت است که پس از کاهش سرعت توسط چرخ‌دنده‌هایی که معمولاً از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند، موتور یک جفت پیچ مهره را به حرکت می‌اندازد. این حرکت چرخش موتور را به حرکت خطی تبدیل کرده و برای کنترل عملکرد جک از چرخش چپ و راست موتور استفاده می‌کند.

 

سرعت جک‌ها بدون اعمال نیروی بر روی آن‌ها معمولاً بین 4 تا 35 میلی‌متر بر ثانیه است. از نظر صرفه‌جویی در انرژی، محرک‌های الکتریکی دارای مزایای قابل ملاحظه‌ای در صرفه‌جویی انرژی هستند. زمانی که طول تغییر کند، نیاز به برق دارد، اما زمانی که به موقعیت مورد نظر برسد، دیگر از نیروی برق استفاده نمی‌کند.

 

کورس به محدوده‌ای خاص اشاره دارد که محرک‌های خطی الکتریکی در آن محدوده حرکت متقابل را انجام می‌دهند. اندازه کورس‌های محرک خطی به ترتیب 40، 35، 30، 25، 20، 15 و 10 سانتیمتر است. معمولاً نیروهای فشاری به حداکثر 6000 نیوتن می‌رسند، اما می‌توان به حداکثر 12000 نیوتن نیرو رسید.

 

حرکت موتور، از طریق یک جفت چرخ دنده مخروطی، به پیچ کوچک محوری انتقال داده می‌شود و از طریق صفحه اتصال، بازوی خروجی را به عمل می‌آورد. هنگام رسیدن به نقطه لیمیت، سوئیچ فشرده می‌شود تا جریان برق قطع شده و موتور از کار بیافتد.

 

نیروی فشاری که بیشترین جک‌های برقی موجود می‌توانند تحمل کنند، حدود 6000 نیوتن است و نیروی کششی آنها در حدود 1000 نیوتن است. البته، این نیروی کشش بستگی به مدل موتور تخت بیمارستانی دارد و ممکن است بیشتر هم باشد.

نظرات
یک نظر بنویسید: بستن